اسدی:

«تولید محتوا و محصولات فرهنگساز در رسانه‌های دیجیتال» هدف جشنواره «ایران ساخت» است

دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ایران ساخت با بیان اینکه هدف ما در جشنواره ایران ساخت تولید محتوا و محصولات فرهنگ ساز است، گفت: در همین راستا کارشناسی دقیقی بر روی شاخص های داوری صورت گرفته است تا محصولات به شکل درست تولید شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره «ایران‌ساخت»، نشست خبری بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با حضور امیرحسین اسدی دبیر بخش، خداوردی‌لو نماینده هیات داوران در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره «ایران ساخت» گفت: اقتصاد مقاومتی عنوان اصلی سال جاری است و تا زمانی که کالای دانش بنیان ایرانی یا تولید ملی خریدار پیدا نکند، این شعار محقق نخواهد شد.


ضرورت گفتمان‌سازی مردمی

وی با بیان این‌که تحقق شعار حمایت از تولید ملی تنها با جریان سازی فرهنگی امکان‌پذیر خواهد شد، افزود: این جریان‌سازی از طریق رسانه رخ می‌دهد و در واقع جشنواره ایران ساخت با همین هدف شکل گرفته است. در این راستا نیز باید فضای گفتمان سازی ایجاد شود که یک بعد از این گفتمان، گفتمان مردمی است.


دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ایران ساخت رسانه دیجیتال را تاثیرگذارترین رسانه جمعی حال حاضر دانست و  اظهار کرد: سرعت در اطلاع‌رسانی ترویج و فرهنگ سازی اهمیت این بخش را صد چندان می کند و این ابزاری است که در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد.


اسدی به بخش جایزه ویژه شبکه اجتماعی مردمی اشاره کرد و گفت: کانال ها و صفحات اینستاگرام پر مخاطب که اقتصاد دانش بنیان را تبلیغ می کنند، مورد ارزیابی قرار می گیرند و به عنوان فعال مردمی معرفی و تقدیر می شوند.

وی همچنین گفت: در واقع مردم به عنوان بازوی اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی تلقی می شوند و هر کاری که مردم همراه آن نباشند شکست خواهد خورد.


تولید محتوا و محصولات فرهنگ‌ساز رسانه‌های دیجیتال

وی با بیان اینکه هدف جشنواره ایران ساخت تولید محتوا برای فضای مجازی و تولید محصولات فرهنگ ساز است، گفت: در همین راستا کارشناسی دقیقی بر روی شاخص های داوری صورت گرفته است تا محصولات به شکل درست تولید شود.

دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ایران ساخت تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا بسیج عمومی تولید محتوای دیجیتال داخلی را ایجاد و نهادینه کنیم.

اسدی در پایان با اشاره به ترکیب داوران بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ایران‌ساخت گفت: اعضای هیات داوران این بخش را شیخ‌زین‌الدین، امیر سیاح، شهلا اصولی، خداوردی‌لو، کاشفی تشکیل می دهند. مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه خواهد بود و نتایج تا 16 آذر ماه اعلام خواهد شد.

 

کمک به تولیدات بومی با رعایت شاخص‌های بین‌المللی

خداوردی نماینده هیات داوران نیز در این نشست تصریح کرد: یکی از اهدافی که جشنواره ایران ساخت دنبال می کند، کمک به تولیدات بومی است که از دغدغه های مهم و اساسی رهبر معظم انقلاب است که تلاش شده تا در این راستا شاخص های بین المللی رعایت شود تا بتوانیم به صادرات محتوا نیز بیاندیشیم.

وی افزود: شاخص های داوری بخش رسانه های دیجیتال جشنواره «ایران ساخت»، بر اساس معیارهای جهانی تنظیم و تدوین شده است که به زودی از طریق سایت جشنواره اعلام خواهد شد. این معیارها کاملا مکانیزه و دقیق خواهد بود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.


علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.


کلمات کلیدی
//isti.ir/Ze9b